Ons goede doel

Het goede doel waaraan DHC zich verbonden heeft is Fight cancer. Fight cancer is een jonge en eigenzinnige stichting die fondsen werft voor KWF Kankerbestrijding. De stichtingwil mensen bewust maken van de noodzaak van kankerbestrijding. De opbrengsten van Fight cancer gaan via KWF Kankerbestrijding naar wetenschappelijk kankeronderzoek en preventie.

Why Fight?
Eén op de drie mensen krijgt kanker.In totaal krijgen in Nederland meer dan 100.000 mensen per jaar kanker. Dit zijn 12 mensen per uur! Fight cancer wil iets doen aan deze schokkende aantallen en daarom is wetenschappelijk onderzoek en preventie zo belangrijk. Door kankeronderzoek kunnen we echt een oplossing vinden. Samen zetten wij ons in voor een wereld waarin kanker geen dodelijke ziekte meer hoeft te zijn!

Onze aanpak
Vanuit de liefde voor het leven gaan we de strijd tegen kanker aan. Door samen met jou een beweging te creëren tegen kanker, zorgen we ervoor dat er awareness ontstaat voor kanker.Met de fondsen die wij werven financieren we, via KWF Kankerbestrijding, wetenschappelijk kankeronderzoek en preventie van jonge, talentvolle artsen en onderzoekers.Fight cancer roept iedereen op om in actie te komen. Jij maakt het verschil! Van het organiseren van een benefietparty of hardloopwedstrijd, tot een donateurschap. Alles kan. Want wat je ook doet, met jouw actie steun je de strijd tegen kanker.

Onderzoek = meer genezing
Dankzij onderzoek kunnen meer mensen in de toekomst kanker overleven. Op dit moment zijn ruim 64% van alle patiënten na vijf jaar nog in leven. In 1949 was dit nog maar 25%. We gaan dus vooruit, maar zijn er nog lang niet!

Preventie = minder kanker
Helaas kun je kanker niet altijd voorkomen door gezond te leven. Wel toont onderzoek aan dat éénderde van alle kanker te voorkomen is. Zo weten we steeds beter op welke risicofactoren we zelf meer of minder invloed hebben. Een gezonde leefstijl speelt daarbij een belangrijke rol. Roken, overgewicht, te weinig bewegen, ongezonde voeding, te veel alcohol en onverstandig zonnen vergroten de kans op diverse vormen van kanker. Vandaar dat Fight cancer preventieonderzoek steunt, en voorlichting geeft over deze onderwerpen. Zodat we samen zorgen voor minder kanker.

DHC en Fight cancer
Voor DHC is het belang om Fight cancer te steunen heel waardevol, voor met name de leden zelf. Samen geef je aan betrokken te zijn in de strijd tegen kanker. Helaas een strijd waar 1 op de 3 mee te maken krijgt en dus ook bij DHC aanwezig is. Ouders, grootouders en helaas soms zelfs teamgenootjes… Het maakt je krachtig om je dan in te kunnen zetten en in actie te komen in plaats van machteloos toe te kijken.

DHC omarmt als club dit goede doel en toont daarmee haar sociale maatschappelijke betrokkenheid. Het feit dat voetbalclub DZC ook Fight cancer als hun goede doel hebben, versterkt de uniformiteit en onderlinge verbondenheid van Sportpark Zuid.

Gezien de betrokkenheid van vele DHC-leden bij de Swim to Fight Cancer Doetinchem (een belangrijke pijler van Fight cancer) is het draagvlak groot om het merk Fight cancer uit te dragen en zichtbaar te maken, iets wat voor Fight cancer erg belangrijk is. We kunnen met elkaar acties bedenken om fondsen te werven door middel van toernooitjes, een love-life diner of welk ander mooi initiatief ook maar. Neem hiervoor contact op met Margot Verhagen, 06-12916466. Misschien kunnen we in een groepje een keer gaan brainstormen. Wie wil?

Love Life. Fight cancer!

Swim to fight cander