Tenue

DHC wil als club een uniforme uitstraling hebben. Met de invoering van het nieuwe clubtenue per september 2018 zijn een aantal regels opgesteld. Het bestuur en de kledingcommissie zien toe op de naleving hiervan.

Clubkleuren
Het nieuwe clubtenue is in de basis donkerblauw met gele en witte accenten. Deze kleuren zijn afgeleid van de kleuren in het stadswapen van de gemeente Doetinchem.

Clubtenue
Het clubtenue bestaat uit een donkerblauw shirt met een gele verticale bies aan beide zijden met de Doetinchemse vlag op de kraag, donkerblauw met geel gestreepte sokken en een donkerblauwe short/rok. Deze kledingstukken zijn voorzien van het logo van DHC.
De trainingspakken bestaan uit een donkerblauw trainingsjack/sweater en een donkerblauwe trainingsbroek. Deze kledingstukken zijn voorzien van het logo van DHC.

Het is niet toegestaan de clubkleding zonder overleg met de kledingcommissie te voorzien van namen en/of rugnummers.

Uittenue
Bij uitwedstrijden wordt het reguliere clubtenue gedragen. Wanneer de kleuren niet voldoende afwijken van de kleuren van de ontvangende vereniging heeft DHC een afwijkend tenue. Dat bestaat in die gevallen uit een rood shirt, donkerblauwe short/rok met rode kousen.

Exclusief verkrijgbaar
Om het beeldrecht van DHC te beschermen mag het logo onder strenge voorwaarden gebruikt worden. Dat geldt ook voor teamkleding. Om die reden is alle kleding van DHC exclusief te verkrijgen bij Claus SPORT2000 official clothing supplier in Doetinchem en via de webshop. Als lid van DHC ontvangt je 10% korting bij zowel Claus SPORT2000 als via de webshop. Alle bestellingen in de webshop dragen bij aan een clubbonus voor DHC.
Het logo van DHC mag alleen gebruikt worden door Claus SPORT2000.

Niet gesponsorde kleding
Wanneer teams voor de wedstrijddagen gezamenlijk niet gesponsorde kleding willen dragen (sweater, trainingsjack of trainingsbroek), dan dient deze bij voorkeur via Claus SPORT2000 of de webshop aan te worden geschaft. Hier is de totale kledinglijn van DHC verkrijgbaar. Op deze kleding mogen geen sponsoruitingen zichtbaar zijn anders dan het merk van de kleding indien dit een klein beeldmerk is.

Tip!
Denk eens aan de donkerblauwe DHC clubsweater van Reece. Deze is van naam te voorzien.

Gesponsorde kleding

Voor gesponsorde wedstrijdkleding, zowel het tenue als de trainingspakken, dienen de voorgeschreven kleuren aangehouden te worden. Deze kleding dient via de sponsorcommissie aangeschaft te worden bij Claus SPORT2000.
De plaats van de logo’s is op de borst voor de shirts en de rug voor de pakken. In overleg is er ruimte voor een tweede logo op de mouw van het shirt of de borst van een trui.
De bedrukking van de logo's en het eventueel plaatsen van namen en/of rugnummers is in de kleur wit. De namen en/of rugnummers zijn het lettertype Proxima Nova Alt.