Keepers

Wat is een team zonder een goede keeper? Daarom heeft DHC oog voor de goalies. De (vaste) keeper neemt deel aan teamtrainingen en krijgt daarnaast eens per week een gerichte keeperstraining. Deze training wordt verzorgd door Pia de Wolf van Pi-Academie.

Roulerende keeper
Vanaf de D-lijn hebben de teams meestal een vaste keeper. Wanneer een team geen vaste keeper heeft, wordt elke wedstrijd een keeper ingepland door de coach. Voor deze roulerende keepers wordt geen training georganiseerd, maar is hier aandacht voor tijdens de teamtrainingen.

Materiaal
Elke team bij DHC krijgt een keeperstas tot zijn beschikking. Alle informatie hierover vind je onder materiaal.

De keeper en het team (tips voor de coach)
Helaas is een keeper wel eens de 'sluitpost' van het team. Jij kunt als coach ervoor zorgen dat de keeper er helemaal bij hoort. Een paar tips:

De tas wordt altijd samen gedragen door de keeper en een speler, de coach wijst elke keer een speler aan;
-
Het team wacht na de wedstrijd tot de keeper klaar is met omkleden en inpakken van de tas;
-

De keeper heeft goed overzicht in een wedstrijd en kan goede aanwijzingen geven in de rust. Vraag aan de keeper hoe de wedstrijd verloopt;
-

Geef het team de verantwoordelijkheid voor de tas. Is er iets kwijt, dan is dat niet de verantwoordelijkheid van de keeper, maar van het hele team;

Voor vragen over de keeperstrainingen kun je terecht bij de Technische commissie. Voor vragen over het materiaal kun je terecht bij de Materialencommissie.