Materiaal

Om goed te leren hockeyen en het spelen van de wedstrijden maken we bij DHC gebruik van vele spel en trainingsmaterialen. Denk hierbij aan ballen, hesjes, trainingshoedjes, loopladders, fieldmarkers, pionnen. Maar ook van grotere materialen als dug-outs, goals, trainingsgoals, keepersmaterialen, cornermaskers, sproeiers, hoekvlaggen enzovoorts.

Wees zuinig!
Alle materialen zijn onmisbaar voor ons hockeyplezier. De kosten voor reparatie en vervanging vormen jaarlijks een grote post op onze begroting. Help de club om ons complex netjes te houden en wees zuinig op onze materialen. Spreek een ander aan wanneer je ziet dat onzorgvuldig wordt omgesprongen met spullen van DHC.

Trainingsmaterialen

Materialen voor de trainingen worden in bruikleen ter beschikking gesteld door de club. Tijdens het seizoen moeten we regelmatig extra materialen aanschaffen omdat deze kwijt zijn of kapot zijn gegaan. Dit zijn behoorlijke kosten. Help de club en lever gevonden hockeyballen en hesjes in. Kijk ook eens thuis naar de hoeveelheid hockeyballen en vraag je af hoeveel je ballen je daadwerkelijk zelf hebt aangeschaft. Het overschot zien we graag (terug) op de club!

Coachtassen

Aan het begin van het nieuwe seizoen krijgt iedere coach een tas uitgereikt. In deze tassen zitten ballen, trainingshoedjes en strafcornermaskers (vanaf de D-lijn). Aan het einde van ieder seizoen moeten de tassen compleet worden ingeleverd. Voor materialen die kwijt zijn geraakt,  worden kosten in rekening gebracht.

Keepersmaterialen

Ieder team krijgt krijgt een tas/set met keepersmaterialen in bruikleen. De gebruiker dient zuinig om te gaan met de geleende materialen en deze ook op de juiste manier te verzorgen.

- Standaard keepersuitrusting jongste jeugd (twv 500 euro)

Goalie-bag, keepersshirt, legguards, kickers, tock, helm, handprotector, bodyprotector.

- Standaard keepersuitrusting junioren (twv 800 - 1400 euro)
Goalie-bag, keepersshirt, legguards, kickers, tock, protectie short, helm, troathguard, handprotector, elbow protector bodyprotector.

- Standaard keepersuitrusting senioren (twv 1800 euro)

Gebruik en onderhoud

De sets gaan bij normaal gebruik en goed onderhoud ongeveer 5 jaar mee. Helaas halen de keeperssets bij ons op dit moment deze gemiddelde levensduur niet. Van de keepers en coaches wordt dan ook gevraagd om hun tas regelmatig mee naar huis te nemen om het materiaal te reinigen met een sopje en het daarna goed te laten drogen. Alle keepers (vast of roulerend) hebben een hekel aan stinkend materiaal. Bijna alle keepersmaterialen worden vochtig in een afgesloten tas weggestopt met stinkend materiaal als gevolg.

Verlies of kapot materiaal

Bij verlies van materiaal wordt het te vervangen deel aangevuld. De kosten worden in rekening gebracht. Bij kapot materiaal door onjuist gebruik bepaalt de commissie de kosten. Materiaal dat door slijtage kapot is gegaan wordt door de club vervangen.

Uitgifte en inname

Bij aanvang van het nieuwe seizoen worden de tassen met keepersmaterialen uitgegeven. Mocht je het materiaal eerder nodig hebben, dan kun je dat aangeven bij het inleveren wordt er in overleg een oplossing gezocht.
In juni worden alle keeperstassen ingenomen voor controle. Vaste keepers mogen de materialen na controle in hun locker houden. Materialen die kapot zijn, worden tijdens de zomerstop vervangen.

Lockers

Er is een beperkt aantal keeperslockers beschikbaar. In de lockers kan de keeperstas met eventuele trainingsmaterialen worden opgeslagen. De borg voor een locker is € 25,00.

Zaalhockeymaterialen
Voor het spelen in de zaal krijgt elk team een speciale tas. Deze wordt vooraf uitgedeeld en bevat zaalballen, plastic riempjes voor de kickers van de keeper, hoezen voor over de legguards en fluitjes. Na het einde van de zaalcompetitie wordt de tas weer ingenomen. Voor een incomplete tas worden kosten in rekening gebracht.

Voor vragen kun je terecht bij de materialencommissie.